Kundärenden

Det enklaste sättet att göra en felanmälan, beställning eller annat kundärende är att använda vår kundportal. Självklart når du oss även via kundtjänst och journummer. Vid akuta fel, ring alltid in.

Kundportal

I vår kundportal kan du via webben följa ärendets status dygnet runt. Där ser du också om dina kollegor har några pågående kundärenden hos oss. Använd ert gemensamma användarnamn och lösenord. 

Logga in

Så här loggar du in/registrerar dig första gången

Direktkontakt med ansvarig:

Våra lokaler

Kundtjänst 
08-535 320 10 

Öppettider

Mån-tors 07.30-16.30
Fre 07.30-15.00

Journummer 
08-535 322 07

Ring vårt journummer om du behöver anmäla ett akut fel eller skadegörelse efter kontorstid. Om du kontaktar vår jour för ett fel som inte är akut kan du komma att faktureras för arbetet. 

Akuta fel

Vid akuta fel ska du alltid kontakta oss på en gång. Till akuta fel räknas till exempel hiss ur funktion, stopp i avlopp, helt strömlös lokal eller skada på fastigheten som innebär risk för personskada eller inbrott.

Övrigt

Ärenden som gäller hiss

Kone AB, 0771-50 00 00 

Ärenden som gäller internet och TV

ComHem, 0771-55 00 00 
Bredbandsbolaget, 0770-777 000

Ärenden som gäller skadedjur

Anticimex, 075-245 10 00

Vad händer när ditt kundärende registrerats?

När ditt kundärende registrerats får du besök av en fastighetsvärd, trädgårdsmästare, drifttekniker, elektriker eller en entreprenör beroende på vad ditt ärende gäller. Ibland blir du kontaktad först, för att komma överens om en tid. 

Läs gärna Vanliga frågor och svar först!

Läs gärna Vanliga frågor och svar först!

Uppdelat i bokstavsordning hittar du bland annat svar på vad som gäller om du vill ändra fasadskylt. 

Vanliga frågor och svar


Läs också igenom ditt hyresavtal innan du gör en felanmälan. Om du felanmäler en skada som enligt hyresavtalet är ditt ansvar och Huddinge Samhällsfastigheter åtgärdar felet får du en faktura för utfört arbete.