Vår kundtjänst är digital och hanteras av en AI-robot.

Vår kundtjänst är digital och hanteras av en AI-robot.

Om du kontaktar oss via 08-535 320 10 och samtalet av någon anledning inte fullföljs korrekt, kontakta din fastighetsvärd via direktnummer. Vi uppdaterar AI:t löpande och det blir mer intelligent allteftersom tiden går. Här kan du läsa mer om hur vår digitala kundtjänst fungerar. 

Hoppa till innehållet

Avlopp

Stopp i handfat eller diskho

Om vattnet sjunker för sakta i handfatet eller diskhon beror det oftast på att matrester, fett, håravfall eller andra partiklar har fastnat i rören eller vattenlåset. Detta åtgärdar ni själva med en vaskrensare, det vill säga en sugpropp som sitter på ett träskaft.

Om stoppet inte går att avhjälpa med vaskrensare behöver man skruva isär och rengöra vattenlåset som sitter i röret under handfatet eller diskhon. Beroende på hur ansvarsfördelningen ser ut gällande vattenlåsen så gör ni en felanmälan alternativ en beställning hos vår kundtjänst.

För att undvika stopp i fortsättningen, tänk på följande:

  • Skrapa noga av matrester i soporna innan ni sköljer tallrikar och grytor.
  • Använd en enkel slaskskrapa för att håva upp matrester som hamnar vasken.
  • Spola inte ner fett som olja, smör och margarin. Det stelnar på insidan av rören och gör att andra partiklar lättare fastnar.
  • Samla upp hår, papper, damm och annat som hamnat i handfatet direkt, innan ni spolar vatten.

Stopp eller lukt i golvbrunn

Om det är stopp eller luktar illa i duschen eller i tvättutrymmet är det sannolikt dags att rensa golvbrunnen. Lyft upp locket och insatsen och diska ur med diskborste och diskmedel. Dålig lukt kan också uppstå om avloppet inte använts på länge så att vattenlåset har torkat ur. Det avhjälps enkelt genom att spola vatten i golvbrunnen.

Stopp i toalett

Om det blir stopp i toaletten ber vi att ni felanmäler det direkt till oss via telefon 08-535 320 10.

Publicerad:

Senast uppdaterad: