Vår kundtjänst är digital och hanteras av en AI-robot.

Vår kundtjänst är digital och hanteras av en AI-robot.

Om du kontaktar oss via 08-535 320 10 och samtalet av någon anledning inte fullföljs korrekt, kontakta din fastighetsvärd via direktnummer. Vi uppdaterar AI:t löpande och det blir mer intelligent allteftersom tiden går. Här kan du läsa mer om hur vår digitala kundtjänst fungerar. 

Hoppa till innehållet

Kundtjänst

Vår kundtjänst är digital. AI-roboten Pepper svarar direkt och registrerar din felanmälan/beställning dygnet runt eller kopplar dig till rätt medarbetare under kontorstid. Vid akuta fel blir du alltid kopplad till jour.

Humanizing Pepper 015 Beskuren

Kundtjänst: 08-535 320 10


Det här kommer Pepper vilja veta:

  1. Kontaktperson för ärendet – namn och telefonnummer.
  2. Namn på lokalen/verksamheten som ärendet gäller (eller adress om du föredrar det).
  3. En beskrivning av felet/beställningen.
    Vad och var?


Behöver du hjälp eller har frågor?
Kontakta din fastighetsvärd

Tips för samtal med en robot

Det är enkelt att prata med en robot! Här ger vi tips och råd om vad som kan vara bra att tänka på under samtalet.

  • Prata med samma tonläge och hastighet som du vanligtvis använder när du pratar i telefon.
    Pepper använder en taltjänst via Google som är tränad på att uppfatta vanligt tal.

  • Vänta minst 3 sekunder när du gett Pepper ett svar.
    Pepper kan inte lyssna och prata samtidigt, som vi människor. Vänta därför några sekunder när du gett ett svar, så hinner Pepper slå om från att höra till att tala. Du behöver inte upprepa det du sagt om du inte får svar på en gång. Pepper leder alltid samtalet vidare.

  • Om möjligt – undvik störande ljud i omgivningen under samtalet.
    Det kan underlätta för Pepper att fånga upp rätt ord.
  • Låt Pepper leda samtalet. Den artificiella intelligensen fungerar bäst om du låter Pepper leda samtalet steg för steg. Roboten registrerar och förstår det du säger, men du kan underlätta konversationen genom att endast svara på de frågor som ställs. Till exempel: Om Pepper frågar om lokalens namn, gör inte felanmälan i samma svar utan invänta att Pepper konkret frågar om ditt ärende.

  • Avsluta samtalet när Pepper bekräftat din felanmälan eller beställning. Pepper avslutar samtalet med frasen: "Nu är din felanmälan registrerad och kommer att bli åtgärdad..." eller "Nu är din beställning registrerad och din fastighetsvärd kommer att kontakta dig så att ni tillsammans kan komma överens om nästa steg...". Lägg inte på luren förrän du hört någon av dessa fraser.


Publicerad:

Senast uppdaterad: