Vår kundtjänst via telefon är digital och hanteras av en AI-robot.

Vår kundtjänst via telefon är digital och hanteras av en AI-robot.

Om du behöver komma i kontakt med oss och samtalet av någon anledning inte fullföljs korrekt, kontakta din fastighetsvärd via direktnummer. Vi uppdaterar AI:t löpande och det blir mer intelligent allteftersom tiden går. Här kan du läsa mer om hur vår digitala kundtjänst fungerar. 

Hoppa till innehållet

Parkering

Sedan hösten 2019 är parkeringarna vid våra fastigheter avgiftsbelagda. Vår förhoppning är att detta ökat omsättningen på bilar och skapat bättre framkomlighet.

Digitalt parkeringstillstånd

Är du kommunanställd behöver du ett digitalt p-tillstånd, med månadsavgift, för att få nyttja Huddinge Samhällsfastigheters parkeringar. Du hittar praktisk information om detta på Huddinge kommuns intranät. Digitalt p-tillstånd gäller vardagar klockan 06.00-20.00.  

Ny leverantör av digitala parkeringstillstånd​

Tillfälliga dagtillstånd

För tillfälliga besökare, vikarier etc erbjuds dagtillstånd. Dessa köps in och beställs av behörig beställare (verksamhetschef eller motsvarande) via e-post parkeringstillstand@husf.se. Varje verksamhet väljer själv hur de vill distribuera och hantera de tillfälliga dagtillstånden. 

Dagtillstånden gäller på ytor som Huddinge kommun hyr av Huddinge Samhällsfastigheter, vardagar klockan 06.00-20.00.  

Parkering för allmänheten

De flesta parkeringsplatserna vid våra lokaler är även tillgängliga för allmänheten under vissa tider på dygnet. När du ska parkera betalar du via app, SMS eller samtal. Du hittar aktuell information och instruktioner om detta på skyltar vid respektive parkering.

Utvärdering parkeringsavgifter

Har du frågor?

Skicka ett meddelande till parkeringstillstand@husf.se eller ring vår AI-kundtjänst.

Publicerad:

Senast uppdaterad: