Alla våra inkommande telefonsamtal hanteras digitalt från och med den 10/2!

Alla våra inkommande telefonsamtal hanteras digitalt från och med den 10/2!

Här kan du läsa mer om hur vår AI-kundtjänst fungerar. Om du behöver komma i kontakt med oss och funktionerna i AI-kundtjänst av någon anledning inte fullföljs korrekt, kontakta din fastighetsvärd. Vi uppdaterar AI:t löpande och det blir mer intelligent allteftersom tiden går.

Hoppa till innehållet

Hur kan vi hjälpa till?

Kundportal

Vill du komma i kontakt med oss för att göra en felanmälan, beställning eller annat kundärende? Det enklaste sättet är att använda vår kundportal.

Logga in

I vår kundportal kan du följa ärendets status. Där ser du också om dina kollegor har några pågående ärenden hos oss. Använd ert gemensamma användarnamn och lösenord. Vid akuta ärenden, ring alltid.

Läs gärna Vanliga frågor och svar innan du kontaktar oss

Saknar du användarnamn och lösenord?

Så här loggar du in/registrerar dig första gången



Humanizing Pepper 015

AI-kundtjänst via telefon

Självklart kan du även ringa oss.

08-535 320 10 

Vår AI-kundtjänst är öppen för beställningar, felanmälan och jourärenden dygnet runt.

Ring oss direkt vid akuta fel. Till akuta fel räknas till exempel hiss ur funktion, stopp i avlopp, helt strömlös lokal eller skada på fastigheten som innebär risk för personskada eller inbrott. Tänk på att om du anger akut fel och kopplas till vår jour för ett fel som inte är akut kan du komma att faktureras för arbetet.

Alla våra inkommande samtal hanteras digitalt från och med onsdag den 10 februari 2021. Det innebär att du som ringer till oss inte behöver vänta i telefonkö. Vår AI-robot Pepper svarar direkt och kopplar dig under kontorstid till rätt medarbetare för ditt ärende:

Mån-tor 07.30-16.30, Fre 07.30-15.00 (lunchstängt mån-fre 11.30-12.30)






Läs mer om AI-kundtjänst

Tillfällig felanmälan för bostadshyresgäster


Om du upptäcker något konstigt eller felaktigt vad gäller funktionerna i AI-kundtjänst, mejla till it@husf.se. Om du behöver komma i kontakt med oss och funktionerna i AI-kundtjänst av någon anledning inte fullföljs korrekt, kontakta din fastighetsvärd. Vi uppdaterar AI:t löpande och det blir mer intelligent allteftersom tiden går.

Övrigt

Ärenden som gäller bostäder som hyrs av Huddinge kommun:

08-535 320 20
För akuta ärenden efter kontorstid och under helg, ring 08-535 322 07.

Ärenden som gäller hiss, felanmälan/jour (dygnet runt)

Schindler, 020-31 33 33

Ärenden som gäller felparkerade bilar:

Estate bevakning, 08-502 362 33

Ärenden som gäller internet och TV

ComHem, 0771-55 00 00 
Bredbandsbolaget, 0770-777 000

Ärenden som gäller skadedjur

Anticimex, 075-245 10 00


Vad händer när ditt kundärende registrerats?

När ditt kundärende registrerats får du besök av en fastighetsvärd, trädgårdsmästare, drifttekniker, elektriker eller en entreprenör beroende på vad ditt ärende gäller. Ibland blir du kontaktad först, för att komma överens om en tid. 

Läs gärna Vanliga frågor och svar först!

Läs gärna Vanliga frågor och svar först!

Uppdelat i bokstavsordning hittar du bland annat svar på vad som gäller om du vill ändra fasadskylt. 

Vanliga frågor och svar


Läs också igenom ditt hyresavtal innan du gör en felanmälan. Om du felanmäler en skada som enligt hyresavtalet är ditt ansvar och Huddinge Samhällsfastigheter åtgärdar felet får du en faktura för utfört arbete.

Publicerad:

Senast uppdaterad: