Hur kan vi hjälpa till?
Kundportal
Vill du komma i kontakt med oss för att göra en felanmälan, beställning eller annat kundärende? Det enklaste sättet är att använda vår kundportal.
I vår kundportal kan du följa ärendets status. Där ser du också om dina kollegor har några pågående ärenden hos oss. Använd ert gemensamma användarnamn och lösenord. Vid akuta ärenden, ring alltid.
Läs gärna Vanliga frågor och svar innan du kontaktar oss
Saknar du användarnamn och lösenord?
Så här loggar du in/registrerar dig första gången

AI-kundtjänst via telefon
Självklart kan du även ringa oss.
08-535 320 10
Vår AI-kundtjänst är öppen för beställningar, felanmälan och jourärenden dygnet runt.
Ring oss direkt vid akuta fel. Till akuta fel räknas till exempel hiss ur funktion, stopp i avlopp, helt strömlös lokal eller skada på fastigheten som innebär risk för personskada eller inbrott. Tänk på att om du anger akut fel och kopplas till vår jour för ett fel som inte är akut kan du komma att faktureras för arbetet.
Alla våra inkommande samtal hanteras digitalt från och med onsdag den 10 februari 2021. Det innebär att du som ringer till oss inte behöver vänta i telefonkö. Vår AI-robot Pepper svarar direkt och kopplar dig under kontorstid till rätt medarbetare för ditt ärende:
Mån-tor 07.30-16.30, Fre 07.30-15.00 (lunchstängt mån-fre 11.30-12.30)
Tillfällig felanmälan för bostadshyresgäster
Om du upptäcker något konstigt eller felaktigt vad gäller funktionerna i AI-kundtjänst, mejla till it@husf.se. Om du behöver komma i kontakt med oss och funktionerna i AI-kundtjänst av någon anledning inte fullföljs korrekt, kontakta din fastighetsvärd. Vi uppdaterar AI:t löpande och det blir mer intelligent allteftersom tiden går.
Övrigt
Ärenden som gäller bostäder som hyrs av Huddinge kommun:
08-535 320 20
För akuta ärenden efter kontorstid och under helg, ring 08-535 322 07.
Ärenden som gäller hiss, felanmälan/jour (dygnet runt)
Schindler, 020-31 33 33
Ärenden som gäller felparkerade bilar:
Estate bevakning, 08-502 362 33
Ärenden som gäller internet och TV
ComHem, 0771-55 00 00
Bredbandsbolaget, 0770-777 000
Ärenden som gäller skadedjur
Anticimex, 075-245 10 00
Vad händer när ditt kundärende registrerats?
När ditt kundärende registrerats får du besök av en fastighetsvärd, trädgårdsmästare, drifttekniker, elektriker eller en entreprenör beroende på vad ditt ärende gäller. Ibland blir du kontaktad först, för att komma överens om en tid.

Läs gärna Vanliga frågor och svar först!
Uppdelat i bokstavsordning hittar du bland annat svar på vad som gäller om du vill ändra fasadskylt.
Läs också igenom ditt hyresavtal innan du gör en felanmälan. Om du felanmäler en skada som enligt hyresavtalet är ditt ansvar och Huddinge Samhällsfastigheter åtgärdar felet får du en faktura för utfört arbete.
Publicerad:
Senast uppdaterad: