Hur kan vi hjälpa till?
Felanmälan, beställning och övriga kundärenden
I vår kundportal kan du följa ärendets status. Där ser du också om dina kollegor har några pågående ärenden hos oss. Använd ert gemensamma användarnamn och lösenord.
Saknar du användarnamn och lösenord?
Kundtjänst
08-535 320 10
(Öppettider: Mån-tors 07.30-16.30, Fre 07.30-15.00)
Ring oss direkt vid akuta fel. Till akuta fel räknas till exempel hiss ur funktion, stopp i avlopp, helt strömlös lokal eller skada på fastigheten som innebär risk för personskada eller inbrott.
Journummer
08-535 322 07
Ring vårt journummer om du behöver anmäla ett akut fel eller skadegörelse utanför våra öppettider. Tänk på att om du kontaktar vår jour för ett fel som inte är akut kan du komma att faktureras för arbetet.
Övrigt
Ärenden som gäller parkering
Estate, 08-588 01 800
Ärenden som gäller hiss
Kone AB, 0771-50 00 00
Ärenden som gäller internet och TV
ComHem, 0771-55 00 00
Bredbandsbolaget, 0770-777 000
Ärenden som gäller skadedjur
Anticimex, 075-245 10 00
Vad händer när ditt kundärende registrerats?
När ditt kundärende registrerats får du besök av en fastighetsvärd, trädgårdsmästare, drifttekniker, elektriker eller en entreprenör beroende på vad ditt ärende gäller. Ibland blir du kontaktad först, för att komma överens om en tid.

Läs gärna Vanliga frågor och svar först!
Uppdelat i bokstavsordning hittar du bland annat svar på vad som gäller om du vill ändra fasadskylt.
Läs också igenom ditt hyresavtal innan du gör en felanmälan. Om du felanmäler en skada som enligt hyresavtalet är ditt ansvar och Huddinge Samhällsfastigheter åtgärdar felet får du en faktura för utfört arbete.
Publicerad:
Senast uppdaterad: