Alla inkommande telefonsamtal hanteras digitalt från och med onsdag den 10 februari 2021.

Alla inkommande telefonsamtal hanteras digitalt från och med onsdag den 10 februari 2021.

Här kan du läsa mer om hur vår AI-kundtjänst fungerar. Om du behöver komma i kontakt med oss och funktionerna i AI-kundtjänst av någon anledning inte fullföljs korrekt, kontakta din fastighetsvärd. Vi uppdaterar AI:t löpande och det blir mer intelligent allteftersom tiden går.

Hoppa till innehållet

AI-kundtjänst öppnar dygnet runt för felanmälan pch beställningar

2021-02-09
Sedan våren 2020 har den sociala AI-roboten Pepper bemannat vår reception på huvudkontoret på Förrådsvägen i Huddinge. Pepper har förändrat hur vi tar emot besökare på ett spännande sätt, och nu tar vi nästa steg i vår digitaliseringsresa. Samma artificiella intelligens som driver Pepper tar nu även hand om vår telefonväxel och kundtjänst. Det innebär bland annat att du kan göra beställningar och felanmälan dygnet runt.

Humanizing Pepper 015



Alla våra inkommande samtal hanteras digitalt från och med onsdag den 10 februari 2021. Det innebär att du som ringer till oss inte behöver vänta i telefonkö. Pepper svarar direkt och kopplar dig under kontorstid till rätt medarbetare för ditt ärende.

Samtidigt digitaliserar vi även kundtjänsten via telefon och öppnar den för beställningar och felanmälan dygnet runt.

Felanmälan

Till skillnad från den fysiska roboten Pepper i receptionen har AI:t inget manus. Istället anpassar den sig till ditt ärende. Om ditt samtal till exempel gäller en felanmälan kommer AI:t fråga dig om det är akut eller inte.

Om det är akut samlar Pepper in relevanta uppgifter och skapar ett ärende, för att sedan vidarekoppla till bemannad larmcentral/jour.

Gäller ditt samtal en icke-akut felanmälan kommer Pepper samla in uppgifter, skapa ett ärende och skicka det till din fastighetsvärd. Så fort du lagt på luren kan du följa ditt ärende i kundportalen.


Inga förkunskaper

Våra fastigheter måste vara tillgängliga för alla. Det innebär att även de tekniska lösningar som vi använder måste vara tillgängliga för alla. Du behöver inte ha några tekniska förkunskaper eller någon speciell app för att ringa till oss. Det är bara att ringa, berätta om ditt ärende och svara på eventuella frågor som AI-roboten Pepper ställer.

Tillfällig felanmälan för bostadshyresgäster

Info om Pepper

Sedan våren 2020 har den sociala AI-roboten Pepper bemannat vår reception på huvudkontoret på Förrådsvägen i Huddinge.

Pepper är en AI-robot som kan konversera, har ögon som blinkar och händer som gestikulerar. Allt för att vi människor ska ha lättare att interagera med tekniken.

Pepper hälsar besökare välkommen, erbjuder en kopp kaffe och meddelar medarbetarna att deras besök har kommit. Pepper hjälper också till med information om vår digitala nyckelhantering och godsmottagning.

Pratbubbla2
Om du upptäcker något konstigt eller felaktigt vad gäller funktionerna i AI-kundtjänst, mejla till it@husf.se. Om du behöver komma i kontakt med oss och funktionerna i AI-kundtjänst av någon anledning inte fullföljs korrekt, kontakta din fastighetsvärd. Vi uppdaterar AI:t löpande och det blir mer intelligent allteftersom tiden går.

Kontakta din fastighetsvärd

Publicerad:

Senast uppdaterad: