Vår kundtjänst via telefon är digital och hanteras av en AI-robot.

Vår kundtjänst via telefon är digital och hanteras av en AI-robot.

Om du behöver komma i kontakt med oss och samtalet av någon anledning inte fullföljs korrekt, kontakta din fastighetsvärd via direktnummer. Vi uppdaterar AI:t löpande och det blir mer intelligent allteftersom tiden går. Här kan du läsa mer om hur vår digitala kundtjänst fungerar. 

Hoppa till innehållet

Vår kundtjänst är digital

2021-02-09
Sedan våren 2020 har den sociala AI-roboten Pepper bemannat vår reception på huvudkontoret på Förrådsvägen i Huddinge. Pepper har förändrat hur vi tar emot besökare på ett spännande sätt, och nu tar vi nästa steg i vår digitaliseringsresa. Samma artificiella intelligens som driver Pepper tar nu även hand om vår telefonväxel och kundtjänst. Det innebär bland annat att du kan göra beställningar och felanmälan dygnet runt.

Humanizing Pepper 015



Alla våra inkommande samtal hanteras digitalt. Det innebär att du som ringer till oss inte behöver vänta i telefonkö. Pepper svarar direkt och kopplar dig under kontorstid till rätt medarbetare för ditt ärende.

Gäller det en felanmälan eller beställning får du hjälpav Pepper att registrera ditt ärende dygnet runt.

Felanmälan

Till skillnad från den fysiska roboten Pepper i receptionen har AI:t inget manus. Istället anpassar den sig till ditt ärende. Om ditt samtal till exempel gäller en felanmälan kommer AI:t fråga dig om det är akut eller inte.

Om det är akut samlar Pepper in relevanta uppgifter och skapar ett ärende, för att sedan vidarekoppla till bemannad larmcentral/jour.

Gäller ditt samtal en icke-akut felanmälan kommer Pepper samla in uppgifter, skapa ett ärende och skicka det till din fastighetsvärd. Så fort du lagt på luren kan du följa ditt ärende i kundportalen.


Inga förkunskaper

Våra fastigheter måste vara tillgängliga för alla. Det innebär att även de tekniska lösningar som vi använder måste vara tillgängliga för alla. Du behöver inte ha några tekniska förkunskaper eller någon speciell app för att kontakta oss. Det är bara att ringa, berätta om ditt ärende och svara på eventuella frågor som AI-roboten Pepper ställer.

Info om Pepper

Sedan våren 2020 har den sociala AI-roboten Pepper bemannat vår reception på huvudkontoret på Förrådsvägen i Huddinge.

Pepper är en AI-robot som kan konversera, har ögon som blinkar och händer som gestikulerar. Allt för att vi människor ska ha lättare att interagera med tekniken.

Pepper hälsar besökare välkommen, erbjuder en kopp kaffe och meddelar medarbetarna att deras besök har kommit. Pepper hjälper också till med information om vår digitala nyckelhantering och godsmottagning.

Pratbubbla2

Den humanioda roboten Pepper är ny hos oss så den kan göra misstag – men dina interaktioner hjälper den att att lära sig! Mejla till it@husf.se om du stöter på problem. Tveka heller inte att kontakta din fastighetsvärd för att få hjälp. 

Din fastighetsvärd 

Ärenden som gäller en bostad som hyrs av Huddinge kommun

Publicerad:

Senast uppdaterad: