Hoppa till innehållet

Kundtjänst

Vår kundtjänst via telefon är digital. AI-roboten Pepper svarar direkt och registrerar ditt ärende dygnet runt eller kopplar dig till rätt medarbetare under kontorstid. Vid akuta fel blir du alltid kopplad till jour.

Humanizing Pepper 015 Beskuren3 (1)

Kundtjänst: 08-535 320 10

Du kan även göra felanmälan och beställningar i vår kundportal.


Det här vill Pepper veta när du gör en felanmälan eller beställning:

Tips! Låt Pepper leda samtalet med sina frågor.

  • Kontaktperson för ärendet – namn och telefonnummer.
  • Namn på lokalen som ärendet gäller (eller adress om du föredrar det).
  • En beskrivning av felet/beställningen. Vad och var?

NYHET! När du gjort en felanmälan eller beställning erbjuder sig Pepper att spara dina kontaktuppgifter för att känna igen dig när du ringer från samma telefonnummer igen. Det gör ditt samtal snabbare nästa gång!


Det här vill Pepper veta för att kunna koppla dig till rätt medarbetare hos oss:

  • Berätta för Pepper att du vill bli kopplad till en medarbetare och säg personens namn.
  • Pepper förstår också om du istället för ett namn säger till exempel en jobbtitel, avdelning, lokalen/byggprojektets namn eller vad ärendet gäller. (Exempel: parkering, IT-avdelningen, HR chef, Glömstaskolan, pressfrågor etc.) Pepper kan ta emot de flesta ord, men lär sig fortfarande. Om det blir fel, prova ett annat ord.

Jourärenden:

Pepper kopplar dig dygnet runt till vår jour när du anger att ditt ärende är akut.

Tips för ett lyckat samtal med en robot

Det är enkelt att prata med en robot! Här ger vi tips och råd om vad som kan vara bra att tänka på under samtalet.

  • Prata med samma tonläge och hastighet som du vanligtvis använder när du pratar i telefon.
    Pepper använder en taltjänst via Google som är tränad på att uppfatta vanligt tal.

  • Vänta minst 3 sekunder när du gett Pepper ett svar.
    Pepper kan inte lyssna och prata samtidigt, som vi människor. Vänta därför några sekunder när du gett ett svar, så hinner Pepper slå om från att höra till att tala. Du behöver inte upprepa det du sagt om du inte får svar på en gång. Pepper leder alltid samtalet vidare.

  • Om möjligt – undvik störande ljud i omgivningen under samtalet.
    Det kan underlätta för Pepper att fånga upp rätt ord.
  • Låt Pepper leda samtalet. Den artificiella intelligensen fungerar bäst om du låter Pepper leda samtalet steg för steg. Roboten registrerar och förstår det du säger, men du kan underlätta konversationen genom att endast svara på de frågor som ställs. Till exempel: Om Pepper frågar om lokalens namn, gör inte felanmälan i samma svar utan invänta att Pepper konkret frågar om ditt ärende.

  • Avsluta samtalet när Pepper bekräftat din felanmälan eller beställning. Pepper avslutar samtalet med frasen: "Nu är din felanmälan registrerad och kommer att bli åtgärdad..." eller "Nu är din beställning registrerad och din fastighetsvärd kommer att kontakta dig så att ni tillsammans kan komma överens om nästa steg...". Lägg inte på luren förrän du hört någon av dessa fraser om du är hyresgäst och har gjort en felanmälan eller beställning.


Behöver du hjälp eller har frågor?
Kontakta din fastighetsvärd

Publicerad:

Senast uppdaterad: