Vår kundtjänst via telefon är digital och hanteras av en AI-robot.

Vår kundtjänst via telefon är digital och hanteras av en AI-robot.

Om du behöver komma i kontakt med oss och samtalet av någon anledning inte fullföljs korrekt, kontakta din fastighetsvärd via direktnummer. Vi uppdaterar AI:t löpande och det blir mer intelligent allteftersom tiden går. Här kan du läsa mer om hur vår digitala kundtjänst fungerar. 

Hoppa till innehållet

Digital nyckelhantering

Du som ska utföra ett jobb i någon av våra fastigheter hämtar och lämnar nycklar på Förrådsvägen 2 i Huddinge. Hanteringen sker via digitala nyckelskåp som du enkelt öppnar på egen hand med ID 06.

Vår kundtjänst är obemannad, så läs noga igenom instruktionerna innan du åker till oss. I receptionen tas du emot av vår humanoida robot Pepper som berättar var de digitala nyckelskåpen sitter.

Instruktioner

(Klicka så rullar svaret ut)


  • För att hämta och lämna nycklar behöver du vara registrerad som användare i vårt digitala nyckelhanteringssystem. Din chef eller den som är kontaktperson på ramavtalet ska anmäla dig. Är du underleverantör är det företaget du fått beställningen ifrån som ska anmäla dig.

    Det tar upp till tre arbetsdagar för anmälan att registreras.

  • Du får två mejl från avsändare trakaweb@husf.tech som bekräftar när registreringen är genomförd. Spara koderna i dessa mejl. Det ena är ett användar-ID (6 siffror) som du ska använda när du ska öppna det digitala nyckelskåpet första gången. Det andra är en pinkod (4 siffror) som du ska använda varje gång du hämtar eller lämnar en nyckel, tillsammans med ditt ID 06-kort.  

    Om du inte hittar mejlen och vet att din chef registrerat dig, mejla nycklar@husf.se så skickar vi om dem. Det tar upp till tre arbetsdagar innan du får svar, så mejla i god tid. Kontakta beställaren på din arbetsorder via telefon eller mejl om du behöver nycklarna innan dess så får du hjälp. Kontakta kundtjänst på tel 08-535 320 10 om du vid ett akut ärende inte når beställaren.

  • Gör så här för att komma igång som helt ny användare:

    • Tryck på displayen för att starta den
    • Välj knappen Läs in
    • Slå in ditt användar-ID (sexsiffrig kod som du fått via mejladressen trakaweb@husf.tech när din chef eller det företag du arbetar som underleverantör för anmält dig som användare) och avsluta med Enter
    • Läs av ditt ID 06
    • Du är nu registrerad som auktoriserad användare! Observera att detta gör du endast en gång. För att hämta nycklar följ instruktionerna vid nyckelskåpet.

    Tips! Se även skräppost om du inte hittar mejlet med ditt användar-ID.

  • Vissa nyckelknippor har även passerbrickor. Inte alltid, men under vissa tider på dygnet kan du behöva en kod när du använder dessa för att komma in i våra fastigheter. Koden är de fyra siffror som du ser i displayen framför fastighetens namn när du hämtar nycklarna.

    Du hittar även dessa siffror i din arbetsorder på fastighetsbeteckningen.

  • Lånet gäller högst sju kalenderdagar, men nycklarna bör återlämnas samma dag. Efter sju kalenderdagar får du en påminnelse via mejl.

    Utlåning av nycklar till byggprojekt som överstiger sju kalenderdagar hanteras manuellt av projektets beställare eller projektchef.

  • Om du saknar ID 06, mejla nycklar@husf.se. Observera att det tar upp till tre arbetsdagar innan du får svar, så mejla i god tid. Kontakta beställaren på din arbetsorder via telefon eller mejl om du behöver nycklarna innan dess så får du hjälp. Kontakta kundtjänst på tel 08-535 320 10 om du vid ett akut ärende inte når beställaren.

  • Det finns 1-3 nyckelknippor till varje fastighet och 15 nyckelknippor till undercentraler och fläktrum. Om nycklarna du behöver redan är utlånade ska du kontakta beställaren på din arbetsorder via telefon eller mejl så får du hjälp. Kontakta kundtjänst på tel 08-535 320 10 om du vid ett akut ärende inte når beställaren.

  • Om du har glömt bort din pin-kod behöver du mejla till nycklar@husf.se. Observera att det kan ta upp till tre arbetsdagar innan du får en ny kod. Kontakta beställaren på din arbetsorder via telefon eller mejl om du behöver nycklarna innan dess så får du hjälp att kvittera ut dem manuellt. Kontakta kundtjänst på tel 08-535 320 10 om du vid ett akut ärende inte når beställaren.

  • Du kan alltid byta pinkod om du vill. Tryck i så fall på knappen Ny pin på displayen vid nyckelskåpen och följ instruktionerna. Välj de fyra siffror som passar dig.

  • Fyll i blanketten Återlämning av nycklar och lägg den tillsammans med de nycklar du ska återlämna i ett kuvert (finns på hyllan vid nyckelskåpen). Lägg kuvertet i den svarta brevlådan.

  • När du registrerar ditt användar-ID ger du samtycke till att Huddinge Samhällsfastigheter äger rätt att behandla de uppgifter som lämnats vid registrering och som krävs för att vara en auktoriserad användare i företagets digitala nyckelhanteringssystem. Detta innebär att de uppgifter som lämnats in är dataregistrerade.

    Huddinge Samhällsfastigheters personuppgiftsbehandling


Fick du den hjälp du behövde?

Om du behöver nyckeln akut och inte hittar den hjälp du behöver ovan, kontakta beställaren på din arbetsorder via telefon eller mejl.


Publicerad:

Senast uppdaterad: