Hoppa till innehållet

Kakor på husf.se

Vi använder cookies för att din upplevelse av vår webbplats ska bli så bra som möjligt. Genom att besöka webbplatsen godkänner du detta.

Nyckelhantering

Du som ska utföra ett jobb i någon av våra fastigheter hämtar och lämnar nycklar på Förrådsvägen 2 i Huddinge. Hanteringen sker via digitala nyckelskåp som du enkelt öppnar på egen hand med ID 06.

Vår kundtjänst är obemannad, så läs noga igenom instruktionerna innan du åker till oss. Det viktigaste är att du är registrerad (läs mer nedan i stycket Instruktioner).

Du hitter de digitala nyckelskåpen rakt fram till vänster om en trappa när du kommer in genom entrédörren. Behöver du hjälp finns det både skriftliga instruktioner och en TV-skärm på plats med frågor och svar. Och så klart bjuder vi dig gärna på en kopp nybryggt kaffe! Rakt fram från entrén hittar du vår kaffemaskin.

Instruktioner

För att hämta och lämna nycklar behöver du vara registrerad som användare i vårt digitala nyckelhanteringssystem. Din chef eller den som är kontaktperson på ramavtalet ska anmäla dig. Är du underleverantör är det företaget du fått beställningen ifrån som ska anmäla dig.

Det tar upp till tre arbetsdagar för anmälan att registreras.

Är du chef eller kontaktperson på ett företag med ramavtal ska du anmäla de medarbetare och underleverantörer som behöver tillgång till våra digitala nyckelskåp. Det tar tre arbetsdagar för anmälan att registreras.

Anmälan nyckelhantering

Fyll i blanketten och mejla till nycklar@husf.se.

Du får två mejl från avsändare trakaweb@husf.tech som bekräftar när registreringen är genomförd. Spara koderna i dessa mejl. Det ena är ett användar-ID (6 siffror) som du ska använda när du ska öppna det digitala nyckelskåpet första gången. Det andra är en pinkod (4 siffror) som du ska använda varje gång du hämtar eller lämnar en nyckel, tillsammans med ditt ID 06-kort.  

Om du inte hittar mejlen och vet att din chef registrerat dig, mejla nycklar@husf.se så skickar vi om dem. Det tar upp till tre arbetsdagar innan du får svar, så mejla i god tid. Kontakta beställaren på din arbetsorder via telefon eller mejl om du behöver nycklarna innan dess så får du hjälp. Kontakta lokalens fastighetsvärd om du vid ett akut ärende inte når beställaren.

Gör så här för att komma igång som helt ny användare:

  • Tryck på displayen för att starta den
  • Välj knappen Läs in
  • Slå in ditt användar-ID (sexsiffrig kod som du fått via mejladressen trakaweb@husf.tech när din chef eller det företag du arbetar som underleverantör för anmält dig som användare) och avsluta med Enter
  • Läs av ditt ID 06
  • Du är nu registrerad som auktoriserad användare! Observera att detta gör du endast en gång. För att hämta nycklar följ instruktionerna vid nyckelskåpet.

Tips! Se även skräppost om du inte hittar mejlet med ditt användar-ID.

Om du är registrerad som användare och ska hämta eller lämna nycklar med ID 06 finns det instruktioner vid de digitala nyckelskåpen som guidar dig steg för steg. Här kan du skriva ut instruktionerna innan du åker till oss, om du vill vara väl förberedd.

Instruktioner steg-för-steg digitalt nyckelskåp

Är du chef eller kontaktperson på ett företaget med ramavtal har du ansvar för att meddela oss när någon slutat och inte längre ska ha behörighet till våra digitala nyckelskåp.

Mejla till nycklar@husf.se

Om du ska utföra ett arbete i undercentral, fläktrum, elrum eller elnischer behöver du en UC-nyckel. Det sitter en UC-nyckel på varje nyckelknippa.

Vissa nyckelknippor har även passerbrickor. Inte alltid, men under vissa tider på dygnet kan du behöva en kod när du använder dessa för att komma in i våra fastigheter. Koden är de fyra siffror som du ser i displayen framför fastighetens namn när du hämtar nycklarna.

Du hittar även dessa siffror i din arbetsorder på fastighetsbeteckningen.

Lånet gäller högst sju kalenderdagar, men nycklarna bör återlämnas samma dag. Efter sju kalenderdagar får du en påminnelse via mejl.

Utlåning av nycklar till byggprojekt som överstiger sju kalenderdagar hanteras manuellt av projektets beställare eller projektchef.

Om du saknar ID 06, mejla nycklar@husf.se. Observera att det tar upp till tre arbetsdagar innan du får svar, så mejla i god tid. Kontakta beställaren på din arbetsorder via telefon eller mejl om du behöver nycklarna innan dess så får du hjälp. 

Det finns 1-3 nyckelknippor till varje fastighet och 15 nyckelknippor till undercentraler och fläktrum. Om nycklarna du behöver redan är utlånade ska du kontakta beställaren på din arbetsorder så får du hjälp. Kontakta lokalens fastighetsvärd om du vid ett akut ärende inte når beställaren.

Om du har glömt bort din pin-kod behöver du mejla till nycklar@husf.se. Observera att det kan ta upp till tre arbetsdagar innan du får en ny kod. Kontakta beställaren på din arbetsorder via telefon eller mejl om du behöver nycklarna innan dess så får du hjälp att kvittera ut dem manuellt. Kontakta lokalens fastighetsvärd om du vid ett akut ärende inte når beställaren.

Du kan alltid byta pinkod om du vill. Tryck i så fall på knappen Ny pin på displayen vid nyckelskåpen och följ instruktionerna. Välj de fyra siffror som passar dig.

Fyll i blanketten Återlämning av nycklar och lägg den tillsammans med de nycklar du ska återlämna i ett kuvert (finns på hyllan vid nyckelskåpen). Lägg kuvertet i den svarta brevlådan.

När du registrerar ditt användar-ID ger du samtycke till att Huddinge Samhällsfastigheter äger rätt att behandla de uppgifter som lämnats vid registrering och som krävs för att vara en auktoriserad användare i företagets digitala nyckelhanteringssystem. Detta innebär att de uppgifter som lämnats in är dataregistrerade.

Huddinge Samhällsfastigheters personuppgiftsbehandling


Fick du den hjälp du behövde?

Om du behöver nyckeln akut och inte hittar den hjälp du behöver ovan, kontakta beställaren på din arbetsorder via telefon eller mejl.