Hoppa till innehållet

Hur kan vi hjälpa till?

Kundportal

Vill du komma i kontakt med oss för att göra en felanmälan, beställning eller annat kundärende? Det enklaste sättet är att använda vår kundportal.

Logga in

I vår kundportal kan du följa ärendets status. Där ser du också om dina kollegor har några pågående ärenden hos oss. Använd ert gemensamma användarnamn och lösenord.

Vid akuta ärenden, ring alltid. Till akuta fel räknas till exempel hiss ur funktion, vattenläcka, stopp i avlopp, strömlös byggnad eller skada på byggnaden som innebär risk för personskada eller inbrott. Tänk på att om du anger akut fel och kopplas till vår jour för ett fel som inte är akut kan du komma att faktureras för arbetet.

Läs gärna Vanliga frågor och svar innan du kontaktar oss

Saknar du användarnamn och lösenord?

Så här loggar du in/registrerar dig första gången

Humanizing Pepper 015

Självklart kan du även ringa oss.

08-535 320 10 

Vår kundtjänst via telefon är digital. AI-roboten Pepper svarar direkt och registrerar ditt ärende dygnet runt eller kopplar dig till rätt medarbetare under kontorstid. Vid akuta fel blir du alltid kopplad till jour. 

Öppettider:

Dygnet runt för beställningar, felanmälan och jourärenden.

Övriga ärenden under kontorstid.
Mån-tor 07.30-16.30, Fre 07.30-15.00
(lunchstängt mån-fre 11.30-12.30)

Tips för ett lyckat samtal

Ärenden som gäller hiss (dygnet runt):

Schindler, 020-31 33 33

Ärenden som gäller felparkerade bilar:

Nordic Level Parking, 08-502 362 33

Ärenden som gäller internet och TV

ComHem, 0771-55 00 00 
Bredbandsbolaget, 0770-777 000

Ärenden som gäller skadedjur

Anticimex, 075-245 10 00


Läs igenom ditt hyresavtal innan du gör en felanmälan. Om du felanmäler en skada som enligt hyresavtalet är ditt ansvar och Huddinge Samhällsfastigheter åtgärdar felet får du en faktura för utfört arbete.

Vad händer när ditt kundärende registrerats?

När ditt kundärende registrerats får du besök av en fastighetsvärd, trädgårdsmästare, drifttekniker, elektriker eller en leverantör beroende på vad ditt ärende gäller. Ibland blir du kontaktad först, för att komma överens om en tid. 



Publicerad:

Senast uppdaterad: